Curiculumul - este un cuvînt cheie
al pedagogiei contemporane, care semnifică alegere, cursă, drum. În sens larg,
prin curiculum înțelegem ansamblul proceselor educative de învățare, prin care
trece elevul pe durata parcursului său școlar. În sens restrîns, noțiunea de curiculum
cuprinde ansamblul documentelor școlare de tip reglator, în cadrul cărora se
indică datele esențiale
privind procesele școlare și experiențele de învățare, pe care școala le oferă
elevului.Astfel de curriculum se numește oficial .
Curiculumul la informatică se bazează pe
următoarele tipuri de competențe:
1)
Competente chieie.
2)
Competente specifice.
3)
Subcompetente.
Proiectarea
didactică - activitate complexă de anticipare a ceea ce dorește
și trebuie să realizeze profesorul împreună cu elevii în cadrul unei lecții
(sistem de lecții), astfel încît competențele sau obiectivele să fie
atinse.
La elaborarea proiectului de lungă durată profesorul
utilizează 1)curriculumul la disciplina școlară 2)manualul 3)ghidul de implementare 4) ghidul profesorului la
manualul respectiv
alte
referințe bibliografice care vor ajuta p/u
realizate proectului.
La
elaborarea planificărilor se parcurg următoarele etape: 1)realizarea asocierilor
dintre subcompetențe și conținuturi 2) împărțirea
conținuturilor în unități de învățare 3)stabilirea succesiunii de parcurgere a unităților de învățare 4)alocarea timpului considerat
necesar pentru fiecare unitate de învățare, în concordanță cu subcompetențele
și conținuturile vizate.
Комментариев нет:
Отправить комментарий