вторник, 20 января 2015 г.

Metodologia studierii compartimentului. Structura calculatorului si retele de calculatoare clasa a VII a

P/u acest compartiment sint vizate urmatoarele subcompetente.
      -Descrierea formelor de reprezentare, stocare, codificare si transmitere a informatiei,
      -Estimarea cantitatii de informatie ce se contine in mesajele text,grafice, audio si video.
      -Codificarea si decodificarea numerelor naturale a informatieitextuale.
      -Identificarea si descrierea destinatiei partilor componente ale calculatorului.
      -Clasificarea calculatoarelor.
      -Utilizarea corecta a termenilor.
      -Utilizarea componentelorr sistemului de operare destinate lucrului in retea.
      -Argumentarea necesitatii securizarii calculatoarelor si a retelei
Conform curiculumului pentru acest compartiment sunt rezervate 8 h. Atunci cind proectam acest compartiment il divizam in doua unitati de invatare: Sisteme de numerati Structura si functionarea calculatorului
Acest compartiment se evidentiaza in urmatoarele teme.

   1.1 Purtator de informatie
 P/u etapa de evocare este bine sa analizam urmatoarele intrebari reper:
1.         Ce rol joaca informatia in viata noastra?
2.         Cum poate fi pastrata si transmisa informatia?
3.         Cum putem prelucra informatia?
P/u etapa realizarea sensului elevii trebue sa retina urmatoarele informatii:
-Purtator de informatie-este obectul material folosit pentru pastrarea, transmiterea sau prelucrarea informatiei.
-Elevii trebue sa distinga purtatorii statici si purtatorii dinamici.
La etapa reflectiepot fi propuse un sir de exemple unde figureaza notiunea de informatie si purtator de informatie.
            La etapa extindere se propun elevilor proecte pentru analiza unor notiuni si aparitia lor istorica

  1.2 Sisteme de numeratie.
P/u etapa evocare se discuta asupra urmatoarelor intrebari:
-Ce rol joaca informatia numerica in viata noastra?                                                  
-Ce moduri de scriere a numerelor exista?
-Prin ce difera modul de reprezentare a numerelor in cifre arade si romane?
-Ce reguli folosim la efectuarea operatiilor aritmetice cu valori numerice?
La realizarea sensului  se atrage atentia la:
-Sistemul de numeratie, totalitatea regulilor de reprezentare a numerelor impreuna cu multimea cifrelor.
-Sa se clasifice sistemele de numeratie
- sa se determine regula de reprezentare a numerelor
- sa se distinga notiunea de codificare si decodificare a informatiei (operatia de transformare a informatiei in segvente de cifre binare se numeste codificare).
La codificare si decodificare participa dispozitivele de intrare sau de introducere a informatiei in calculator si extragere.
Prin exemplu concret se poate identifica reprezeentarea numerelor in diferite baze.
-La etapa reflectie se propun diverse exemple pentru evaluarea numerelor dintr-un sistem de numeratie oarecare in sistemul zecimal.
-La extindere studiul de caz pentru istoricul aparitieicifrelor arabe, romane a sistemului pozitional si nepozitional. Ca metode putem efectua: Problematizarea,studiu de caz,rezolvarea exercitiilor,conversatia.


Комментариев нет:

Отправить комментарий