P/u acest compartiment sint
vizate urmatoarele subcompetente.
-Descrierea formelor de reprezentare, stocare, codificare si transmitere
a informatiei,
-Estimarea cantitatii de informatie ce se contine in mesajele
text,grafice, audio si video.
-Codificarea si decodificarea numerelor naturale a informatieitextuale.
-Identificarea si descrierea destinatiei partilor componente ale
calculatorului.
-Clasificarea calculatoarelor.
-Utilizarea corecta a termenilor.
-Utilizarea componentelorr sistemului de operare destinate lucrului in
retea.
-Argumentarea necesitatii securizarii calculatoarelor si a retelei
Conform
curiculumului pentru acest compartiment sunt rezervate 8 h. Atunci cind
proectam acest compartiment il divizam in doua unitati de invatare: Sisteme de numerati Structura si functionarea calculatorului
Acest
compartiment se evidentiaza in urmatoarele teme.
1.1 Purtator de informatie
P/u etapa de evocare este bine sa analizam
urmatoarele intrebari reper:
1. Ce rol joaca
informatia in viata noastra?
2. Cum poate fi
pastrata si transmisa informatia?
3. Cum putem prelucra
informatia?
P/u etapa realizarea sensului
elevii trebue sa retina urmatoarele informatii:
-Purtator de informatie-este obectul
material folosit pentru pastrarea, transmiterea sau prelucrarea informatiei.
-Elevii trebue sa distinga purtatorii
statici si purtatorii dinamici.
La
etapa reflectiepot fi propuse un sir de exemple unde figureaza notiunea de
informatie si purtator de informatie.
La etapa extindere se propun elevilor proecte pentru analiza unor notiuni si aparitia lor istorica
La etapa extindere se propun elevilor proecte pentru analiza unor notiuni si aparitia lor istorica
1.2
Sisteme de numeratie.
P/u etapa evocare se discuta asupra urmatoarelor intrebari:
P/u etapa evocare se discuta asupra urmatoarelor intrebari:
-Ce rol joaca informatia
numerica in viata noastra?
-Ce moduri de scriere a numerelor exista?
-Prin ce difera modul de reprezentare a
numerelor in cifre arade si romane?
-Ce reguli folosim la efectuarea
operatiilor aritmetice cu valori numerice?
La
realizarea sensului se atrage atentia la:
-Sistemul de numeratie, totalitatea
regulilor de reprezentare a numerelor impreuna cu multimea cifrelor.
-Sa se clasifice sistemele de numeratie
- sa se determine regula de
reprezentare a numerelor
- sa se distinga notiunea de codificare
si decodificare a informatiei (operatia de transformare a informatiei in segvente
de cifre binare se numeste codificare).
La codificare si decodificare
participa dispozitivele de intrare sau de introducere a informatiei in
calculator si extragere.
Prin exemplu concret se poate
identifica reprezeentarea numerelor in diferite baze.
-La etapa reflectie se
propun diverse exemple pentru evaluarea numerelor dintr-un sistem de numeratie
oarecare in sistemul zecimal.
-La extindere studiul de
caz pentru istoricul aparitieicifrelor arabe, romane a sistemului pozitional si
nepozitional. Ca metode putem efectua: Problematizarea,studiu de caz,rezolvarea
exercitiilor,conversatia.

Комментариев нет:
Отправить комментарий