понедельник, 19 января 2015 г.

Strategii didactice aplicate in predare-invatare a informaticii

 Presupune integrarea logica a mai multor metode,procedee,tehnicii si mijloace didactice care se utilizeaza pentru realizarea sarcinilor didactice. Din acestea starategii.depinde reusita activitatii didactice.  Procedeul  - este o secventa a metodei. Tehnica didactica presupune imbinarea mai multor procedee didactice.
Metoda este un plan de actiune transpus intru-un ansamblu, de operatii mintale si practice prin care elevii dobindesc cunostinte, priceperii,capacitati si atitudini.
                      Functile metodelor de instruire se divizeaza in doua categorii:
a)    Functia generala;
·         functia cognitiva-care vizeaza organizarea si dirijarea cunosterii si a invatarii;
·         functia instrumentala(operationala) care are functia de intermediar intre obiective si rezultate, intre elev si materia de studiat;
·         functia normativa care arata cum sa se predea, cum sa se invete astfel incit sa se atinga performantele propuse;
·         functia motivationala stimuleaza curiozitatea, creativitatea si unele aspecte  individualizate;
·         functia formativa determina dezvoltarea proceselor psihice si motorii, cit si insusirea cunostintelor  si formarea deprinderilor;
b)    Functi particulare;

·         Sunt proprii fiecarei metode in parte.

Комментариев нет:

Отправить комментарий