Presupune integrarea logica a mai multor metode,procedee,tehnicii si mijloace didactice care se utilizeaza pentru realizarea sarcinilor didactice. Din acestea starategii.depinde reusita activitatii
didactice. Procedeul - este o secventa a metodei. Tehnica
didactica presupune
imbinarea mai multor procedee didactice.
Metoda este un plan de
actiune transpus intru-un ansamblu, de operatii mintale si practice prin care
elevii dobindesc cunostinte, priceperii,capacitati si atitudini.
Functile metodelor de instruire se divizeaza in
doua categorii:
a)
Functia generala;
·
functia
cognitiva-care vizeaza organizarea si dirijarea cunosterii si a invatarii;
·
functia
instrumentala(operationala) care are functia de intermediar intre obiective si
rezultate, intre elev si materia de studiat;
·
functia normativa
care arata cum sa se predea, cum sa se invete astfel incit sa se atinga
performantele propuse;
·
functia motivationala
stimuleaza curiozitatea, creativitatea si unele aspecte individualizate;
·
functia formativa
determina dezvoltarea proceselor psihice si motorii, cit si insusirea
cunostintelor si formarea deprinderilor;
b)
Functi particulare;
·
Sunt proprii fiecarei metode
in parte.
Комментариев нет:
Отправить комментарий